Friday 10 June 2011

Pakatan membangkang (Babak 10)

Siti ketuk pintu bilik yg bertulih bilik 4. Dengaq sora orang suh masuk. Doktor pompuan agak tua, baya-baya umoq 50'an la kot. Bilik tu ghasa sejuk gedi...seram ja. Doktor Mary.

"Ya, Siti Hajar...ade ape yang boleh saya bantu," tanya doktor. Sambil bercakap doktor utaw Siti suh bareng. "Da berape bulan da awak mengandung ni?" tanya doktor Mary, mungkin nak molakan perbualan..nak bagi Siti hilang ghasa gugup kot.

"2 bulan kalau tak silap saya la doktor." jawab Siti denga sora yang terketaq-ketaq.

"Dah kahwin kan. "So what seems to be the problem?" tanya doktor Mary, "speaking" London.

"Errr...emmm...!" Siti tiba-tiba menangeh balik.

"Apa hal, awak nangez nie. Cube ceritekan kepade saye agar dapat kite selesaikan masalah awak nie,"pelat doktor nie cakap. mungkin bukan orang belah-belah sini.

"Saya nak simpan anak nie doktor. Saya tak mau gugoq kan. Tapi laki saya suruh jugak. Lagu mana saya nak buat?" tersedu-sedu Siti teriak.

"Owh...begitu. Ape alasan suami awak? Kamu berdue dah kahwen kan. Ape ayat yang sesuai... arh...hubungan yang sah setelah diijab kabulkan. Lagipun bukan haram ke disisi agama Islam?"

Adoi...malunya Siti tak tau nak kata apa. Bangsa asing pon pandai. Din ja yang bengong, otak letak kat lutut.

"Saya tak taw nak cherita lagu mana kat doktor. Laki saya kata dia belum bersedia sebab kami muda lagi." Siti teghasa macam bodoh plak bagi alasan bodoh Din tu kat doktor.

"Then you guys should have used protections," sinis ja bunyi doktor Mary.

"Ya saya taw..tapi laki saya tu..jenih "selfish" lompat pagaq tak mau...pakai topi tak mau !" gerutu Siti.

Doktor Mary tergelak dengaq Siti wat lawak. "The terms that Siti used somehow amused her".
"So" sekarang apa awak nak buat?"

"Saya nak simpan anak nie. Boleh doktor pakat dengan saya?" tanya Siti.

"Awak pasti?. Sepatutnye awak kenela bincang suami isteri." Jawab doktor.

"Please doktor, saya meghayu nie. Saya nak anak saya. Laki saya tu mungkin x bheghapa cerdik lagi. Esok-esok nie ok la kot gamaknya," rayu Siti.

"Suami awak ade kat ne sekarang?"

"Kat luaq dok tunggu saya selesai."

"Ape name die?"

"Din. Awalludin bin Abu"

Doktor Mary menekan butang interkom "Letchumy get me the patient's husband name Awalludin bin Abu and I think he is outside waiting for the wife to be done with."

"Yes doc," lagi sekali nyaring betoi sora Letchumy.

No comments:

Post a Comment